top of page
  • Writer's pictureКултурне новине

Интервју: Митар Стојковић


Митар Стојковић



Поштовани Митре, хвала Вам што сте издвојили време да говорите за Културне новине.



Реците нам нешто о својим уметничким почецима? Како сте се определили за сликарство? У ком се правцу развијала Ваша уметничка каријера и којој сликарској техници сте најпосвећенији?


У свет уметности сам крочио у неком раном детињству, наравно цртежом. Касније сам кренуо са другим техникама, од акварела преко туса па до аутолака, фарбе за метал и дрво, углавном комбинујући технике. Потом сам дошао до уља на платну са којим сам и започео онлајн продају својих слика. Ту су и неке моје ауторске слике на које конзументи онога што радим и данас добро реагују, на пример издвојио бих једну под називом Гејса.



Да ли сте имали неке узоре, како међу домаћим сликарима, тако и међу страним уметницима?


Од домаћих узора издвојио бих Саву Шумановића и Пају Јовановића, а од страних би Салвадор Дали увек био мој избор.


Шта за Вас представља уметност и колико је она по Вашем мишљењу значајна за човека модерног доба, претежно оптерећеног материјалним и глађу за успехом? Колико је данас заправо тешко бити уметник?


За мене је уметност слобода и моја димензија ове реалности. Мислим да је јако битна за човецанство генерално јер сви ми смо у суштини естете, реагујемо на боје, да не причам о културном наслеђу које нам је сачувала баш она - уметност.

Имам тај неки луди обичај да кажем да је сликарство, поготово у нашој земљи, рударски посао. Да бисте били примећени код клијената своје слике морате да гурате и рукама и ногама, а ту је и конкуренција, пуно талентованих људи...


Тренутно радите на припреми самосталне изложбе под називом „Календар”, реците на нешто више о томе.


Сама идеја за изложбу „Календар” је дошла спонтано, градила се временом. Желео сам да оставим свој печат, да буде аутентична. Сам израз је комбинован абстрактним правцем и импресионизмом. Оно што могу да казем из ове перспективе је да ће бити представљено 12 слика, конкретно пејзажа где ће сваки месец у години имати своје платно.


Шта Вас као уметника највише инспирише? У чему налазите креативни ослонац?

Да ли сте већ остварили свој „уметнчки сан”?


Као уметника ме инспирише лепота као есенција уметности... Сваки пут када насликам ново платно које ме остави без даха и иза којег могу да станем свим својим бићем сматрам да сам остварио бар део свог уметничког сна.


Да ли имате неку поруку за младе уметнике и сликаре, оне који тек крећу путем откривања света уметности и сликарства?


Моја порука свим младим људима је да никада не одустају, да буду спремни на успоне и падове, а биће их сигурно. На борбу за себе, своје ставове, жеље... На крају баладе све је то живот, а живот је ипак леп.



Хвала Вам на овом разговору. Позивамо читаоце да надаље прате Ваш уметнички рад и посете Вашу изложбу.



* Митра Стојковића можете запратити и на друштвеним мрежама:




118 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page